Już w czwartek (29 kwietnia) odbędzie się Walne Zebranie ZKF. Jednym z punktów, jest przyjęcie regulaminu działania Klubu. Poniżej prezentujemy projekt. Niniejszym zapraszamy do dyskusji – póki nie jest jeszcze za późno…
Regulamin działalności Złotoryjskiego Klubu Fotograficznego (Projekt)
- Złotoryjski Klub Fotograficzny działa na podstawie §30 Statutu Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Członkiem Klubu może zostać każdy pasjonat fotografii, który akceptuje niniejszy regulamin.
- Członkostwo w Klubie nie jest równoznaczne z przynależnością do Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Przyjęcie do Klubu następuje na podstawie pisemnej deklaracji przyjętej przez Zarząd Klubu.
- Klub nie posiada osobowości prawnej. W sprawach wykraczających poza zwyczajny zarząd, Klub jest reprezentowany przez Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Złotoryjski Klub Fotograficzny tworzymy aby:
- Skupić osoby fotografujące z terenu ziemi złotoryjskiej
- Doskonalić umiejętności
- Wymieniać doświadczenia.
- Oceniać prace.
- Motywować się do twórczych poszukiwań.
- Promować twórczość członków Klubu.
- Dokumentować wydarzenia odbywające się na terenie naszego regionu.
- Utrwalać piękno naszej małej ojczyzny.
- Zakres działań Klubu:
- Doskonalenie umiejętności fotografowania
- Każde spotkanie klubowe jest okazją do zaprezentowania prac wykonanych przez członków Klubu oraz dyskusji na ich temat.
- Przeprowadzanie zajęć praktyczne w terenie.
- Organizacja plenerów fotograficznych i wspólnych wyjazdów w ciekawe miejsca.
- Współpraca z lokalnymi stowarzyszeniami oraz samorządem polegająca na pozyskiwaniu materiałów fotograficznych, które mogłyby być użyte do promocji regionu.
- Współpraca z „Echem Złotoryi”
- Współpraca ze „Zlotoryja.Info”
- Zbieranie materiałów do wydawnictw TMZZ:
- Przygotowywanie materiałów dla wydawnictw regionalnych.
- Dokumentowanie wydarzeń kulturalno-sportowych.
- Organizacja wystaw.
- Realizowanie projektów fotograficznych.
- Nawiązanie współpracy z instytucjami oraz podmiotami gospodarczymi z terenu miasta w celu prezentacji zdjęć związanych z ziemią złotoryjską.
- Organizacja spotkań z ludźmi zajmującymi się fotografią.
- Udział w konkursach fotograficznych.
- Doskonalenie umiejętności fotografowania
- Zasady działalności Klubu:
- Cała działalność klubu opiera się na pracy społecznej. Wszelkie przychody, są w całości przeznaczone na koszty działalności klubu.
- Nad bieżącą działalnością Klubu czuwa zarząd Klubu oraz osoby wyznaczone przez zarząd do organizowania poszczególnych sfer działalności.
- Koszty działalności Klubu pokrywane są:
- Ze składek członków Klubu,
- Z przychodów z wydawnictw, nagród, dotacji,
- Z innych przychodów
- Bezpośrednią pieczę nad przychodami i wydatkami Klubu sprawuje sekretarz Klubu, który podlega w tym zakresie skarbnikowi Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Środki finansowe Klubu gromadzone są na koncie Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej a ich wydatkowanie odbywa się pod nadzorem skarbnika Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Sfery działalności Klubu:
- Określa się następujące sfery (sekcje) działalności klubu:
- Promocja
- Wydawnictwa i organizacja wystaw oraz spotkań z ciekawymi ludźmi
- Organizacja plenerów
- Każdą z powyższych sfer działalności kieruje osoba wyznaczona przez Zarząd Klubu
- Określa się następujące sfery (sekcje) działalności klubu:
- Władze Klubu
- Władzami Klubu są
- Walne zebranie członków Klubu
- Zarząd Klubu
- Walne zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd Klubu raz do roku w okresie od marca do kwietnia. O Walnym zebraniu Klubu, Zarząd informuje na stronach internetowych Klubu przynajmniej na 14 dni przed terminem zebrania. Z ważnych przyczyn Zarząd może zwołać Walne Zebranie poza wyznaczonym terminem, ogłaszając ten fakt w lokalnych mediach z 14 dniowym wyprzedzeniem.
- Walne zebranie jest prawomocne przy obecności 20% członków. Pierwszą decyzją Walnego Zebrania jest wybór przewodniczącego Zebraniem oraz sekretarza. Wybór następuje zwykłą większością głosów.
- Walne zebranie:
- dokonuje wyboru Zarządu
- Każdy członek Klubu może wysunąć kandydatury do Zarządu Klubu.
- Wybory członków zarządu dokonywane są zwykłą większością głosów.
- W przypadku równego podziału głosów zarządza się powtórne głosowanie. W przypadku ponownego, równego podziału głosów, powtarza się procedurę wyborów.
- skład Zarządu jest uprawomocniony po akceptacji przez Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- W przypadku odrzucenia przez Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej Zarządu Klubu w całości lub w części, władzami Klubu pozostaje dotychczasowy Zarząd, który w terminie 30 dni od dnia decyzji Zarządu TMZZ zwołuje Walne Zebranie członków Klubu. W przypadku ponownego odrzucenia przez Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej składu Zarządu Klubu w części lub w całości, Zarząd TMZZ może powołać Komisaryczny Zarząd Klubu na następną kadencję lub rozwiązać Klub.
- ustala wysokość składek członkowskich
- określa główne wytyczne działalności Klubu
- dokonuje wyboru Zarządu
- Zarząd Klubu składa się z:
- Przewodniczącego – Prezesa Klubu
- Zastępcy Przewodniczącego
- Sekretarza
- Zarząd zbiera się przynajmniej raz w miesiącu. Terminy spotkań wyznacza Przewodniczący – Prezes Klubu. W zebraniu zarządu z głosem doradczym uczestniczą osoby kierujące poszczególnymi sekcjami Klubu.
- Zarząd wyznacza terminy oraz miejsca plenerów. Informacje te publikowane są na stronach internetowych Klubu.
- Władzami Klubu są
- Członkostwo w Klubie
- Członkiem Klubu zostaje się po podpisaniu deklaracji o przystąpieniu do Klubu, uzyskaniu akceptacji Zarządu Klubu i opłaceniu składek członkowskich.
- W przypadku odmowy przyjęcia do Klubu przez Zarząd, starający się o przyjecie może odwołać się do Sądu Koleżeńskiego Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Członek Klubu zobowiązuje się do godnego reprezentowania Klubu oraz do opłacania składek.
- Składka członkowska w Klubie wynosi 50 zł rocznie i jest płacona z góry w pełnej wysokości. Nad poborem składek czuwa Sekretarz Klubu. Uczniowie oraz studenci studiów dziennych zwolnieni są z opłacania składek.
- Składka jest opłacana przy wstąpieniu do Klubu w pełnej wysokości, gdy wstąpienie nastąpiło do końca czerwca danego roku, lub w połowie wysokości, gdy akt ten nastąpił w okresie od lipca do końca grudnia danego roku. Członkowie Klubu opłacają składki do dnia 30 czerwca danego roku.
- W imprezach organizowanych przez Klub mogą uczestniczyć osoby niezrzeszone. Muszą się one jednak liczyć z możliwością ponoszenia pełnej odpłatności z tytułu poniesionych przez Klub nakładów na organizację danej imprezy.
- Ustanie członkostwa w Klubie może nastąpić w skutek:
- Pisemnej rezygnacji
- Usunięcia z szeregu członków Klubu dokonanego przez Zarząd. W tym przypadku służy możliwość odwołania do Sądu Koleżeńskiego Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Nieopłacenie w ciągu 6 miesięcy od dnia wymagalności należnej składki.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy Statutu Towarzystwa Miłośników Ziemi Złotoryjskiej.
- Powyższy Regulamin został zatwierdzony przez Walne Zebranie Złotoryjskiego Klubu Fotograficznego w dniu 29 kwietnia 2010 r.
Moje uwagi:
VI.3. Zmienił bym z 20% na 50% + 1
VII.4. – stanowczo sprzeciwiam się dyskryminacji studentów zaocznych! nie dość, że muszą płacić wysokie czesne, pracować to nie mają w wielu miejscach ulg! Wolność! Równość! Tolerancja! Dodał bym też może rabat dla rencistów oraz emerytów i dla wszystkich grup możliwość dobrowolnej rezygnacji z praw bo nie każdy student chce być zwolniony z opłat.
VI.3 – ja bym pozostał przy 20%, obecnie na papierze klub ma całkiem sporo członków więc ciężko będzie zebrać >50%
III 1.2. do poprawki